Större intresse bland glassälskare än beräknat

Massiv efterfrågan när Lejonet & Björnen släppte sin första limited edition – Gin & Tonic-glass.

Sedan 1977 har Lejonet & Björnen tillverkat glass på ett hantverksmässigt sätt. Alltid med naturliga och noga utvalda råvaror från främst lokala, regionala och nationella leverantörer. Med start 2021 lanserades en ny serie med limiterade smaker, där Gin & Tonic-glassen var först ut. Mottagandet överträffade alla förväntningar. Produktionsvolymen som skulle stilla glassälskarnas behov under tre månader sålde slut på mindre än tre veckor.

Vi testar och experimenterar hela tiden på glassfabriken, och ibland blir det extra bra
— säger Anders Lejonbjörn, glassmästare på Lejonet & Björnen

För Gin & Tonic-glassen valde man att samarbeta med Lydéns Distillery och Ekobryggeriet.

Det kändes naturligt. Det är svenska tillverkare som liksom oss sätter kvaliteten i första rummet, fortsätter Anders. Extra bra blev det tydligen eftersom all glass tog slut på tre veckor.

Vi vill gärna tänka nytt och annorlunda i det vi gör

Gin & Tonic-glassen var första lanseringen ut i vår nya serie av limiterade smaker.
— säger Katarina Mild, VD på Lejonet & Björnen

Men det blev tydligen lite för ”limiterat” så för att ge fler chansen att smaka en verkligt unik glass har vi bestämt att tillverka glassen i en andra omgång, fortsätter Katarina. Produktionen av den andra omgången startar vecka 25 och når svenska butiker därefter. En nyhet som kommer glädja alla glassälskare som inte fick chansen vid lanseringen.

Föregående
Föregående

GLASS OCH WHISKY – ETT OVÄNTAT SMAKMÖTE

Nästa
Nästa

Lejonet & Björnen lanserar ett nytt spännande segment – Limited Edition!